Thursday 24 July 2014

Mini book by Karine



Hello!

I hope you’re all fine and that you’re spending great holidays! Here is a new mini book that I will soon teach in class.

Supply list:

Papers: Basic Grey, Crate Paper
Alphabets: Glitz Design
Stickers: Basic Grey, Jenni Bowlin Studio, Glitz Design
Wood embellishment: Scrapfellow
Stamps: Florilèges Design
Inks: Chalks
Spray inks: Scrap Plaisir
Others: tag, masking tape, 3D foam, twine

Die:

658300 : Sizzix Big Shot Starter Kit
657721: Sizzix Borders & Hydrangeas
659436: Sizzix Bigz Die-Garden Greens

I started by using one of my favourite dies of the moment: the foliage one! I colorized it with spray inks. This die is cut out of white Bristol and sprayed with two ink colours (green & turquoise). Use a water spray if you wish to lighten your shades and let the colours spread!
Print a text stamp tone-on-tone.
Let it dry in the open then glue on your page with double-sided tape.

I also cut some little flowers in orange leather thanks to my Sizzix Borders & Hydrangeas die. It is cut really easily! You can add a brad or a button as a flower center.




I wish you have a creative day!

See you soon!


Karine

Bonjour !

J'espère que vous allez bien et que vous passez de bonnes vacances ! Voici aujourd'hui un des mini que je présenterai en atelier prochainement.

Matériel :

Papiers : Basic Grey, Crate Paper
Alphabets : Glitz Design
Autocollants : Basic Grey, Jenni Bowlin Studio, Glitz Design
Décoration en bois : Scrapfellow
Tampons : Florilèges Design
Encres : Chalks
Encre en spray : Scrap Plaisir
Divers : tag, masking tape, mousse 3D, cordelette

Die :

658300 : Sizzix Big Shot Starter Kit
657721: Sizzix Borders & Hydrangeas
659436: Sizzix Bigz Die-Garden Greens

J'ai tout d'abord utilisé mon die feuillage préféré du moment que j'ai colorisé avec des encres en spray. Celle-ci est découpée dans du Bristol blanc puis vaporisée avec deux couleurs d'encre ( vert et turquoise). Utilisez un vaporisateur d'eau si vous souhaitez éclaircir vos teintes et faire fuser les couleurs !
Complétez avec une impression de tampon texte ton sur ton.
Laissez sécher à l'air libre puis collez avec du double face sur votre page.

J'ai également découpé des petites fleurs dans du cuir orange grâce à mon die Sizzix Borders & Hydrangeas. La découpe se fait très facilement ! Vous pouvez compléter le centre avec une attache parisienne ou un bouton.

Je vous souhaite une très bonne journée créative !

A bientôt

Karine

No comments:

Post a Comment