Wednesday 16 July 2014

A nod to the 80's


 
 
 
This week I felt like creating a card with a nod to the neon trend that is raging through scrapbooking, card making, clothes and interior design. I never thought I'd fall in love with neon colours (I grew up in the 80's so I've had my fair share of neon things) but never say never, right?
 
 
My first step was to emboss a piece of white paper using the embossing folder that comes with the Big Shot Starter Kit and then take it outside to spray it using various glimmer mists and ink sprays. I started with the light yellow at the top, then the green and finally the dark turqoise. Once I had all the colours on the paper I went over the entire page with a light coating of the yellow glimmer mist, because I wanted the entire paper to have a bit of the sheen from the glimmer.
 
 
Now it was time to make the embossed paper work as the centerpiece for my card. I didn't want to overwhelm the paper with a lot of embellisments so I chose to add some cotton lace, seam binding, dymo tape greeting and a few sequins.
 
 

 
I am really pleased with the way the embossing stands out and disappears across the card because of the different colours I used. Embossing is such a fun and easy technique and I hope you are inspired to pull out some of your embossing folders.
 
Supply list:
Cardstock
Glimmer Mist (Tattered Angels)
Ink spray (Ranger)
Seam binding
Cotton lace
Dymo tape
Staples (Tim Holz)
Sequins
 
---o---
 
I denne uge havde jeg lyst til at lave et kort, der knytter an til den neon-trend, der løber gennem kortmageri, scrapbooking, mode og indretningen. Jeg havde aldrig forestillet mig, at jeg skulle forelske mig i neonfarverne (jeg voksede op i 80'erne, så jeg har haft masser af neon i mit liv), men man skal aldrig sige aldrig, vel?
 
Første skridt var at embosse et stykke hvidt papir med den embossingfolder, der følger med Big Shot Starter Kit, og derefter tog jeg det med udenfor for at spraye det med forskellige glimmer mists og ink sprays. Jeg startede med den lyse gule på toppen af papiret, derefter den grønne og til sidst den mørke turkise spray. Da alle farverne var på, sprayede jeg et let pift af den gule glimmer mist, så hele papiret fik lidt glimmer.
 
Nu var det tid til at lade det embossede papir være stjernen på mit kort. Jeg ville ikke overdøve det embossede, så jeg tilføjede bare lidt bomuldsblonde, seam binding, dymotape og palietter.
 
Jeg er ret tilfreds med den måde embossingen kommer til at stå frem og forsvinde lidt på grund af de forskellige farver, jeg har brugt. Embossing er sådan en sjov og nem teknik, og jeg håber, at du er blevet inspireret til at hive dine embossingfoldere frem.
 
 
Ingredienser:
Karton
Glimmer Mist (Tattered Angels)
Ink spray (Ranger)
Seam binding
Bomuldsblonde
Dymo tape
Hæfteklammer (Tim Holz)
Palietter

No comments:

Post a Comment