Friday 27 June 2014

Pop 'n Cuts Butterfly & Hearts Card


Hello! It's Anna here to share some ideas using Sizzix products.
Today I have a card to show you. I have used some Sizzix Dies on this project.
I love my Sizzix Thinlits Die Set 3PK – Love of “Life Made Simple” collection. Put this die together with the Pop’N Cuts Card Base Big Shot Die and you end up with a unique card.
I gave this card to my friend for her birthday.
Here is the finished card:
 
cafe creativo - big shot sizzix - card pop up - Pop 'n Cuts (1)
 
To make the front card I die-cut hearts background out of light pink cardstock and I play with the small hearts.
 
cafe creativo - big shot sizzix - card pop up - Pop 'n Cuts (2)
 
Let's look at the card's inside:
 
cafe creativo - big shot sizzix - card pop up - Pop 'n Cuts (3)
 
To make the inside I die-cut two butterflies (from Bigz die of Starter Kit), a rose 3D and a label. Use embossing folders to create a textured background on the butterflies.
 
cafe creativo - big shot sizzix - card pop up - Pop 'n Cuts (4)
 
cafe creativo - big shot sizzix - card pop up - Pop 'n Cuts (5)
 
This is such a cool card!
Until next time
 
Items used:
 
 
cardstock
patterned paper
cardboard
vellum paper
flower
strass
bead
foam board tape
 
**************************************
Flag_of_Italy
Per le amiche italiane! :)

Ciao, sono Anna e sono qui per condividere alcune idee utilizzando i prodotti Sizzix.
Devo dire che mi piace molto la collezione di fustelle “Life Made Simple”. Se metti insieme lo sfondo a cuoricini con con una fustella Pop'n Cuts, si arriva sicuramente a produrre qualcosa di unico.
E siccome dovevo fare una card per il quarantesimo compleanno di un'amica, ho cercato un'idea speciale per fare gli auguri... e spero di esserci riuscita ;)
Per fare il fronte del biglietto ho fustellato lo sfondo a cuori dal cartoncino rosa chiaro ed ho poi giocato un po' con i cuoricini di diversi colori, che ho messo qua e là. Lo sfondo l'ho incollato sulla base card fucsia, completando il tutto con un fiorellino.
L'interno della card Pop'n Cuts l'ho decorato con due farfalle (usando la Bigz dello Starter Kit), una rosellina 3D e un'etichetta tagliata su carta da lucido. Le farfalle le ho anche embossate con mascherine differenti, per dare più rilievo, visto che la carta fantasia che ho scelto è molto decorata e scura. Strass e perle hanno dato il tocco finale, per illuminare anche un po'.

Spero che la card vi sia piaciuta.
Alla prossima!
 
Materiali:
 
 
cartoncini
carta fantasia
cartone
carta da lucido
fiore
strass
perlina
biadesivo spessorato


No comments:

Post a Comment