Wednesday 18 June 2014

Partial embossing


 
 
 
 
This week I am back to making cards and I've made a very clean and simple card using what I termed partial embossing.
 

I simply cut a white piece of light cardstock, placed the top part of the cardstock inside one of the folders from Sizzix Textured Impressions Embossing Folders 2PK - Swirls, Butterflies & Dragonflies Set. When I then ran it through my Big Shot only part of the cardstock got embossed.


Next step was of course to pull the card together and again I kept it simple: Added some glitter tape, baker's twine, a sentiment and one half pearl and then I added the decorated cardstock to my card front using foam squares.

 
 
I loved that it was so easy to achieve a clean look with the embossing on only part of the cardstock. Of course you could have two separate pieces of cardstock meeting under the glitter tape, but I think this is an easier way of achieving the same look.
 
 
Supply list:
Cardstock
Baker's twine
Half pearl (Kaisercraft)
Stamp (Papertrey Ink)
Glitter Tape (American Craft)
Ink (VersaFine)
 
---o---
 
I denne uge er jeg vendt tilbage til kortmageriet, og jeg har lavet et meget enkelt kort ved hjælp af det, jeg kalder delvis embossing.
 
Jeg skar simpelthen et stykke hvidt karton ud til kortforsiden, placerede toppen af kartonet i en af embossingfolderne fra Sizzix Textured Impressions Embossing Folders 2PK - Swirls, Butterflies & Dragonflies Set, og da jeg så løb det igennem min Big Shot blev kun en del af kartonet embosset.

Det næste skridt var naturligvis at få et kort ud af det embossede karton og fortsat holde det enkelt: Jeg tilføjede glitter tape, baker's twine, en tekst og en enkelt halvperle, før jeg monterede det hele på kortbasen vha. 3d-puder.

Jeg var begejstret over, hvor nemt det var at opnå det enkle fine look med delvist embossing. Naturligvis kunne man have haft to separate papirer, som mødtes under glitter tapen, men jeg tror, at det her er en nemmere måde at få det samme look.

 
Ingredienser:
Karton
Baker's twine
Havlperle (Kaisercraft)
Stempel (Papertrey Ink)
Glitter Tape (American Craft)
Sværte (VersaFine)

No comments:

Post a Comment