Thursday 6 February 2014

Pink & Green layout



Hi!

Here’s a new page very spring-like with its pink & green colours and a touch of black here and there!

Supply list:

Papers, stickers: 4heures37
Alphabets: 7Gypsies, American Crafts
Rub-ons: American Crafts
Wood Embellishments: Studio Calico
Enamel dots, badge: Studio Calico, Freckled Fawn
Black ink: Mister Huey's
Ink: Neon Hero Arts, Infocréa
Stamps: 4heures 37

Dies:

658508 Sizzix Sizzlits Die Set 3PK-Roses Flower Set
658733 Sizzix Sizzlits Die -Poinsettia Swirls
659108 Sizzix Thinlits Die Set 6PK-For the record

My page is built horizontally in line with my picture. I was inspired by the Spring colours in my picture; it helped me choose my colour combo.
I cut and superimposed several strips of pattern paper. I created the Sizzix die cuts with scraps of paper.

I started by cutting two pretty flowers and added a button and a small dot in their center.
Then I cut foliage patterns out of white Bristol paper. I outlined the inner edges of the pattern with a thin-tipped black pen.
I also inserted stickers and photo corners. You can add as many die cuts as you want with the Sizzix die!!!
The title is black to add some more contrast.

I hope you will get inspired by my page!





See you next week for a Valentine’s Day creation!

Have a lovely day

Karine

Bonjour !

Une nouvelle page aujourd'hui qui sent bon le printemps avec un combo couleur rose & vert parsemé de quelques touches de noir !

Matériel :

Papiers, étiquettes : 4heures37
Alphabets : 7Gypsies, American Crafts
Rub-ons : American Crafts
Embellissements en bois : Studio Calico
Enabel dots, badge : Studio Calico, Freckled Fawn
Encre noire : Mister Huey's
Encre : Neon Hero Arts, Infocréa
Tampons : 4heures 37

Dies utilisés :

658508 Sizzix Sizzlits Die Set 3PK-Roses Flower Set
658733 Sizzix Sizzlits Die -Poinsettia Swirls
659108 Sizzix Thinlits Die Set 6PK-For the record

Ma page est construite de façon horizontale dans le prolongement de ma photo. Je me suis inspirée des couleurs printanière de celle-ci pour choisir mon combo couleur.
Plusieurs bandes de papiers imprimés sont découpées et superposées, je me suis servie des chutes pour effectuer mes découpes Sizzix.

Tout d'abord deux belles fleurs dont les centres seront complétés par un bouton et un petit dot.
J'ai ensuite découpé des feuillages dans du bristol blanc, l'intérieur sera souligné à l'aide d'un stylo noir.
Ma page sera complétée avec des étiquettes, angles photos, le die Sizzix est juste parfait pour rajouter des découpes à volonté !
Le titre est ajouté en noir afin d'ajouter un maximum de contraste.

Une page qui je l'espère vous inspirera !

A la semaine prochaine pour une réalisation spéciale St Valentin !

Très bonne journée

Karine

1 comment:

  1. Très jolie ta page aux couleurs estivales ; bises

    ReplyDelete