Friday 8 November 2013

Mustache card !



Hello!

Today let’s do a masculine birthday card (this one’s for my DH). I had fun playing with the “mustache” die from Tim Holtz as well as with an embossing folder.

Supply list:

Papers: Glitz Design
Cardstock: American Crafts
Stickers: Glitz Design
Chipboards: Jenni Bowlin Studio
Others: 3D foam

Dies:

658778 Sizzix textured fades embosssing Folder 2PK-Birch trees and candy stripes set
658562 Sizzix movers and shapers magnetic dies set 2 PK-Mini mustache and pointed finger

I felt like creating a card for my Honey’s birthday next Friday. Not easy to create when it’s for a man, isn’t it?

The Tim Holtz “moustache” was the obvious choice then! So I went for a “tie” die, a cork “moustache die and here we go!

To bring more volume some elements are glued with 3D foam. I added a small strip of kraft paper that is embossed with one of the latest embossing folders: a geometric diagonal pattern which fits perfectly with my theme.





I hope you will get inspired by my realisation!

Have a nice day,

Karine

Bonjour !

Aujourd'hui une carte d'anniversaire masculine pour l'anniversaire de mon conjoint. Je me suis amusée avec le dies moustache de Tim Holtz ainsi qu'une plaque à embosser.

Matériel :

Papiers : Glitz Design
Cardstock : American Crafts
Autocollants : Glitz Design
Chipboards : Jenni Bowlin Studio
Divers : Mousse 3D

Dies :

658778 Sizzix textured fades embosssing Folder 2PK-Birch trees and candy stripes set
658562 Sizzix movers and shapers magnetic dies set 2 PK-Mini mustache and pointed finger

J'avais envie de créer une petite carte pour l'anniversaire de mon chéri ce vendredi. Pas facile de créer pour un homme n'est ce pas ?

La moustache Tim Holtz est alors apparue comme une évidence ! Un die-cut cravate, une découpe moustache en liège le tour est joué !

Pour apporter davantage de relief les divers éléments sont montés en 3D. J'ai rajouté une petite bande de papier kraft embossée avec une des dernières plaques à embosser. Un motif diagonal et géométrique qui colle parfaitement au sujet.

J'espère que ma carte vous aura inspiré !

Bonne journée

Karine








No comments:

Post a Comment