Thursday 22 November 2012



Hey!

Here I am again today with new cards that can be realized in the twinkle of an eye!

Here are the two dies used today:

Butterflies4-658290

Papers: 7Gypsies
Tape: 7gypsies
Stamp: Craft Origine
Ink: Black Versafine
Spray ink: Tattered Angels Rum Punch
Others: Lace, cloth

Cut your papers in size 20x20cms. Then fold them in half to obtain cards which size is 10x20cms. I like working with this size when making cards

I chose the simplest decoration possible and worked with cloth.

The cloth, which was white at first, has been coloured with "Rum Punch" Glimmer Mist spray. Once it is dry, I cut two different shapes out of it: a fringed flowers trio and a butterfly.

The Flower die is absolutely perfect for cloth cuts. However the butterfly shape was first "printed“ in the cloth with the die, then cut out with scissors.

Then I embellished my cards in the simplest way possible to make my cut shapes stand out.








See you next Thursday!

Thanks,

Karine

Bonjour,

De retour en ce jeudi avec de nouvelles cartes à réaliser en un clin d'oeil !

Voici les deux dies utilisés aujourd'hui :

Butterflies 4-658290

Papiers :7Gypsies
Scotch : 7gypsies
Tampon : Craft Origine
Encre : Versafine noire
Encre en spray : Tattered Angels Rum Punch
Divers : dentelle, tissu

Les papiers sont au format 20x20cm ils sont ensuite pliés en deux pour avoir des cartes au format 10x20cm, un format que j'aime beaucoup travailler en carterie :)

J'ai choisi la décoration minimaliste et de travailler le tissu.

Le tissu blanc à l'origine est coloré avec de l'encre en spray Glimmer Mist couleur "Rum Punch", une fois le tissu sec j'ai découpé deux formes, un trio de fleurs frangées et un papillon.

Le die Flower est parfait pour les découpes tissu. Par contre pour le papillon je me suis servie du die pour imprimer simplement ma forme sur le tissu, j'ai ensuite découpé avec des ciseaux.

J'ai ensuite décoré mes cartes le plus simplement possible en mettant en avant mes formes découpées.

A jeudi prochain !

Merci

Karine

No comments:

Post a Comment