Thursday 16 August 2012

Layout "Enjoy" by Karine



"Enjoy" by Karine

Now that we are in August, let me show you a sunny, coloured and happy realisation with exotic pretty pictures!
That’s the perfect opportunity to use new dies!

Here are the two dies I used:

-655268 Big Shot
-657711 Flower #2
-657838 Vintage Fan and Globe Set
-657007 Base Tray

I knew for fact that I will use the large flower die for a holiday’s layout as soon as I received it! Its rounded shape reminds me of the beautiful exotic flowers I like to shoot when I travel.

So my layout is built around this extra-large die. Did you know that you could use it with cloth? The result is really wonderful

I cut my flower out of a light pink paper. I gently inked the petals with brown Distress (Vintage Photo) so that they melt with the background paper.

The Tim Holtz globe is cut out from light yellow paper and glued in a corner.

I really liked this die, since I like to travel so much. So it was a necessity for me to have it! I superimposed to different papers and placed them into the Big Shot. That way I tested several paper combinations to get the accent that will fit the best on my realisation. The Earth patterns are glued with 3D adhesives.

I hope you’ll like this new layout!






Have a wonderful day!

Karine

Supply list:

Papers: American Crafts, Pink Paislee, Kési'Art, Basic Grey
Alphabets: 7Gypsies
Stickers: Kési'Art
Stamps: Technique Tuesday, Craft Origine
Inks: Black Versafine, Distress Vintage Photo, Adirondack Pool
Washi Tape
Others: tag, eyelets, 3D adhesives



Page "Enjoy" par Karine

En plein mois d'Août rien de tel qu'une page ensoleillée, gaie et colorée avec de belles photos exotiques !
Et voici l'occasion rêvée pour utiliser des nouveaux dies !

J'ai utilisé ici deux dies :

-655268 Big Shot
-657007 Base Tray

Quand j'ai reçu le grand die fleur, je savais que je l'uliserai sur une page spéciale vacances ! Sa forme arrondie rappelle les fleurs exotiques que j'adore photographier lors de mes voyages.

J'ai donc construis ma page à partir de ce die XXL, savez-vous que vous pouvez aussi l'utiliser avec du tissu ? Le résultat est vraiment superbe :)
J'ai découpé ma fleur dans un papier rose tendre, j'ai ombré délicatement les pétales avec de l'encre Distress marron (Vintage Photo) afin qu'il se fonde plus facilement avec le papier de fond.

Le globe designé par Tim Holtz collé dans l'angle est découpé en jaune clair.

J'aime énormément ce die aussi, en tant que fan de voyages, il me le fallait absolument ! J'ai supperposé deux papiers et je les ai passé en même temps à la Big Shot. J'ai donc testé plusieurs combinaisons de papiers pour obtenir l'embellissement le plus adapté à ma page. La partie terrestre est montée en 3D avec des adhésifs mousse.

J'espère que vous aurez apprécié cette nouvelle page !

Je vous souhaite une excellente journée

Karine

Matériel :

Papiers : American Crafts, Pink Paislee, Kési'Art, Basic Grey
Alphabets :7Gypsies
Autocollants :Kési'Art
Tampons : Technique Tuesday, Craft Origine
Encres : Versafine noire, Distress Vintage Photo, Adirondack Pool
Washi Tape
Divers : tag, oeillets, adhésifs 3D

2 comments:

  1. question : est ce que le die fleur marche aussi avec de la feutrine ?

    ReplyDelete
  2. Je vous remercie de votre message. Nos dies Bigz, Originals et Movers and Shapers peuvent découper facilement la feutrine. Karine a utilisé le die Bigz Die - Flower #2, un die idéal pour découper la feutrine ! Bon scrap !

    ReplyDelete