Thursday 5 July 2012

Layout "Petits secrets entre nous" par Karine






Page "Petits secrets entre nous" par Karine

Hi everybody ! How are you doing ?

Here is a new Thursday layout Refreshing and soft colors to celebrate Spring !
I scrapbooked a picture of my son and me that I ‚m particularly fond of. I wanted to use naive patterns, to evoke the childhood theme.


To create this layout, I used three new Sizzix dies:

-657691 : Heart, Stem & Leaves
-657697 : Tree & Heart
-657671 : Sizzix Textured Impressions Embossing Folders 2PK - Sewing & Measuring Tape Set

Using the new shapes trees & hearts was obvious for me.

1-.I cut the shapes in patterned paper with boyish colors. Do not hesitate to contrast the colors of your different papers for a better harmony.



2-I cut the tree trunk and the little heart out of cloth to add texture. What is wonderful with Bigz dies is that you’re not limited when cutting shapes. It is as easy to cut paper as cloth or other material.

3-Place your shapes on your background.



4-Use the following embossing folder on a kraft cardstock paper. Soft & feminine motives are perfect for the atmosphere I want to give to my layout.

5-Then add some white splashes with the help of your Studio Calico Mister Huey’s spray



6-Then finish decorating by adding some little strips of matching papers, the title and some 3D embellishments !

Here is my layout !






See you next Thursday for a new creation !

Karine


Supply list:

Papers : Crate Paper, Echo Park
Cardstock : American Crafts
Alphabets : Sassafras Lass, American Crafts, Jillibean Soup
Stickers : Echo Park
Buttons : American Crafts
Crocheted flowers : American Crafts
Stars : Studio Calico
Ink : Mister Huey's Studio Calico
Others : eyelets for binders

Bonjour !


Une nouvelle page en ce jeudi :) Des couleurs fraiches et douces pour célébrer le Printemps !
J'ai scrappé une photo de mon fils et moi que j'aime particulièrement, une envie de motifs naïfs, tout droit sortis de l'enfance.


Pour réaliser cette page j'ai utilisé 3 nouveaux dies Sizzix :


-657691 : Heart, Stem & Leaves
-657697 : Tree & Heart
-657671Sizzix Textured Impressions Embossing Folders 2PK - Sewing & Measuring Tape Set


Les nouvelles formes arbres et coeurs me sont alors apparus comme une évidence.

1-J'ai découpé mes formes dans des imprimés aux couleurs "petit garçon". Veillez à bien contrastrer vos papiers pour plus d'effet

2-Pour apporter un peu de textures et de matières, j'ai utilisé du tissu pour découper le tronc de mon arbre ainsi que le petit coeur. C'est vraiment ce que j'aime avec les dies "Bigz", ne pas avoir de limite dans la découpe et pouvoir découper aussi facilement des matières comme le tissu.

3-Positionnez vos formes sur votre fond de page

4-Embossez dans du cardstock kraft la plaque suivante (lien). Des motifs doux, féminins tout à fait appropriés à l'ambiance que je souhaite donner à ma page.

5-Quelques tâches blanches au Mister Huey's Studio Calico.

6-Complétez maintenant votre création avec des petites bandes de papiers assortis, un titre et quelques embellissements en volume !

Je vous dis à jeudi prochain pour une nouvelle création !

Karine


Matériel :
Papiers : Crate Paper, Echo Park
Cardstock : American Crafts
Alphabets : Sassafras Lass, American Crafts, Jillibean Soup
Autocollants : Echo Park
Boutons : American Crafts
Fleurs crochet : American Crafts
Etoiles : Studio Calico
Encre : Mister Huey's Studio Calico
Divers : oeillets por classeur

3 comments:

  1. La plaque à embosser est superbe, merci de nous la faire découvrir ! Quant à ta page... Très jolie !

    ReplyDelete
  2. WAOUH!!!!! j'adore!!!! (comme d'hab!) bise, rachel d'aubagne

    ReplyDelete
  3. Très sympa la plaque d'embossage !!

    ReplyDelete